lördag 17 september 2016

Bokmässan 2016

Torsdag-söndag i nästa vecka (22-25 september) är det i vanlig ordning Bokmässa i Göteborg. Årets upplaga har temat Yttrandefrihet, och förhandssnacket har dominerats av frågan om huruvida arrangörerna bör upplåta utrymme åt den lilla högerextrema tidskriften Nya Tider att bedriva sin hatpropaganda - så till den grad att övriga inslag på Bokmässan (vilka utgör långt mer än 99% av utbudet) hamnat i mediaskugga. Exempelvis är det nog många som inte nåtts av informationen att jag kommer att medverka på mässan i inte mindre än två paneldiskussioner, båda över ämnen som kommer att tillåta mig att lyfta tankar från min bok Here Be Dragons:
  • På fredagen (23 september) klockan 14:00 samtalar jag med Bodil Tingsby och Olof Johansson Stenman om ämnet Varning för akademisk frihet.
  • Exakt 48 timmar senare, på söndagen (25 september) klockan 14:00 samtalar jag med Ulrika Björkstén, Sara Blom och Mats Warstedt om ämnet Tekniken och människans framtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar